Oare scopul scuza mijloacele

M-am uitat pe tabela si m-am dus in sala de asteptare. Aveam de asteptat aproximativ o ora pana cand trenul meu trebuia sa plece. M-am inarmat cu o revista si am inceput sa citesc. Dupa cateva minute, oamenii au inceput sa se aseze pe locurile libere din jurul meu si sa dea frimituri porumbeilor care survolau zona. Mi-am intrerupt lectura si eram atenta la modul cum ciuguleau, atat de frumosi si de pasnici.

Din pacate, aceasta stare nu a durat mult timp. La scurt timp, porumbeii au inceput sa se certe pe paine si sa se bata cu ciocul. Nu conta ca era mancare destula pentru fiecare, ei vroiau din ce in ce mai multa. Un trecator a facut o afirmatie interesanta, la care am meditat mult timp dupa aceea: „si voi, pasarile, sunteti la fel ca oamenii“.

Si cat adevar este in aceasta propozitie. Nu imi plac generalizarile si nici nu vreau sa fac acest lucru, dar omenirea este pervertita de dorinta de a avea cat mai mult, de opulenta si averi. Cum spunea Macchiaveli odata „scopul scuza mijloacele“. Nu conteaza cat costa sa ajungi sus, dai din coate, dai in stanga si in dreapta, doar pentru a iti atinge scopul.

Pasarile au devenit ca oamenii. Au invatat ca niciodata nu este de ajuns cat au, ca trebuie sa se lupte pentru fiecare farama de paine, ca nu trebuie sa isi iubeasca semenii, ci sa ii vada drept adversari.

Insa, nu cred ca aceste afirmatii se aplica tuturor oamenilor. Cred ca exista inca persoane cu suflet mare, care daruiesc si iubesc. Haideti sa nu devenim insensibili la nevoile celor din jurul nostru! Haideti sa inlaturam rautatea si invidia din inimile noastre si sa nu ii vedem pe cei din jurul nostru adversari, ci semeni!

No comments:

Post a Comment